اتفاقات و حوادث اخیر که در خیابان های آمریکا در حال وقوع است را میتوان در چهارچوب اصلاحات در هر کشوری بمانند ایران و حتی برخی کشورهای اروپایی دانست. در هر کشوری که ادعای آزادی و عدالت و دموکراسی خواهی دارد چنین پیشامدی محتمل است چنانکه در ایران از آن مرحله گذشته و به مرحله ی ‏اصلاحات نرم رسیده است.

White house protest

تظاهرات آرام در مقابل ساختمان مرکزی آمریکا با مشت آهنین به خشونت کشیده شد..

اما در آمریکا این امر هنوز در حال بروز به شکل سخت افزاری و جنگ خیابانی است که در صورت آرام شدن اوضاع میتوان خوش بین بود که تغییراتی در سطح درون حاکمیتی و اجتماعی رخ بنماید.White house protest2

White House protests

اما از دید بنده چنانچه در ایران نیز در سطح مدیریتی تغییری حاصل نشد ،در آمریکا نیز ‏ترامپ سکاندار کاخ سفید باقی خواد ماند با امید به اینکه تغییراتی در سیاست های داخلی و خارجی خود داشته باشد.

Trump

ترامپ انجیل بدست خود را آماده ی تغییرات و سرکوب قانونمند دانست!

البته نمیتوان از این موضوع چشم پوشی کرد که در بحبوحه ی بیماری کرونا و بیکاری میلیون ها نفر در سراسر جهان منجمله آمریکا میزان نارضایتی از دولت بشدت افزایش یافته و مرگ غم انگیز جرج فلوید مزید بر علت شد تا مردم به پا خیزند و خواستار برابری های رنگی باشند، که با دهنکجی و مشت آهنین حاکمان کاخ سفید مواجه شدند.

ابتدا تابستان داغ ایران و هم اکنون تابستان داغ در آمریکا..


این فقط مردم هرکشور هستند که به دنبال آزادی و دموکراسی خود هستند و درصورت ایجاد اغتشاش کور تنها خود آنها هستند که زیان خواهند دید که نیاز است که حاکمان کشورها از این صداها درس عبرت داشته باشند.